sábado, 13 de octubre de 2012

Humor en las noticias * Search

WE ARE EXPLORING TODAY... 
  1. [QUEMUNDO.COM] - Noticias curiosas y humor * www.quemundo.com/ - Spain - QUEMUNDO.COM es un recopilatorio de noticias curiosas aparecidas en periódicos.Multas por realizar gestos ...  -Increible 
  1. G17 - Um jornal de humor sem compromisso com a verdade! www.g17.com.br/ - G17 é um portal de entretenimento e notícias fictícias, com humor e sátira dos acontecimentos do cotidiano.Cotidiano  - Dilma pede e Banco Central ...  - Conselho aprova fornecimento ... 
  1. El Perro Flaco » Noticias curiosas y el mejor humor y vídeos de ... www.elperroflaco.com/ - 
  1. Noticias insolitas | Humor absurdo * www.humorabsurdo.com/.../noticias-i... - Spain - 
  1. noticias y humor * www.soloenanos.com/noticias.htm - 
  1. Noticias WTF y mucho Humor  | Noticias insólitas, humor y mucho ... 
  2. Lo nunca visto en Internet - Humor - Noticias reales aparecidas en ... www.lonuncavisto.com/humor/.../0000005... 
  1. El nuevo iPod no admitirá  * www.elmundotoday.com/.../el-nuevo-... - Spain -  
  1. Noticias de Humor, Ocio y cultura. Entra en Diario de Noticias de ... www.noticiasdenavarra.com/.../humor - Spain -   
  1. Noticias Insolitas | Humor biboz * bibooz.net/seccion/noticias-insolitas/ - 
Google Search * Humor in the news * Press Here 
When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

viernes, 12 de octubre de 2012

¿Es cierto que el primer viaje a America ...?

TODAY IN HISTORY
¿Es cierto que el dia que se descubrio America NO era la primera vez que Cristobal Colon pisaba el continente americano?  


Is it true that the first trip of Christopher Columbus to America was NOT the first trip of Christopher Columbus to America...?

''Oh, my God...''¡

Cristobal Colon era un avido lector de otros grandes exploradores. Uno de ellos era nada menos que Marco Polo. Una de sus obras preferidas era la que relataba sus viajes al continente asiatico. Y una de sus frases favoritas era aquella que Marco Polo menciono en su lecho de muerte, mientras relataba sus ultimas palabras a su biografo...
¡''Yo solo dije la mitad de lo que vi...''!
When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico 


Estimado estudiante visitante: ¿quieres ser multilingüe? Deberias empezar por aquí, estás en tu casa!

Yo solo dije la mitad de lo que vi * 
I only told half of what I saw * 
Eu só disse a metade do que eu vi * 
Io solo detto la metà di quello che io visto * 
Solus ego nuntiavit dimidium quod vidi * 
J'ai seulement dit la moitié de ce que j'ai vu 

Descubren en guatemala restos de...


Guatemala farmer finds ancient Maya murals 

In humble home, Guatemala farmer finds ancient Maya murals under plaster
By Mike McDonald
CHAJUL, Guatemala, Oct 11 (Reuters) - In a ramshackle home in Guatemala's rural highlands, farmer and odd job man Lucas Asicona made for an unlikely guardian of ancient Mayan treasures - until he decided to redo his kitchen.
When he pulled back the plaster in his humble colonial-era home of stone, adobe and haphazard wooden boards, he discovered 300-year-old murals, a priceless piece of Guatemalan history.
Scenes of tall Europeans beating drums and playing flutes stare out over the one-room dwelling where his family including five children cooked, slept and played.
So he carefully drew back the furniture and moved his wood burning kitchen stove outside to protect the treasured artwork, an informal curator of Guatemala's rich past.
“We try to keep the kids away from it and keep people from touching it,” said Asicona, 38, who discovered the murals by chance in 2005 during renovation work at his home, which has been in his family for generations.
“The house is very humid and some of the colors have been fading. The black has started to turn gray and some of the other colors have lost their shine, but we do what we can without any funding,” he added.
Asicona is among four householders in Chajul, an Ixil Maya community some 220 miles (350 kms) from Guatemala City, struggling to preserve murals revealed after peeling back plaster on the walls of ancient homes. Experts believe similar murals could lie hidden in a further eight homes in the town.
Painted by the current occupants' Mayan ancestors, the friezes cover several walls of the homes, whose colonial history is glimpsed in details including heavy hardwood doors and carved stone pillars propping up modern tin roofs.
The murals provide a unique visual record of the moment in history when the local Maya - some depicted in plumed costumes - encountered the tall, bearded conquistadors from Spain who tried to convert them to Christianity.
Historians says the murals peeping through the plaster at Asicona's home illustrate the so-called “conquest dance,” from a time in the 1650s when Spaniards forced locals to build a Catholic Church which still stands at the center of town.
Other paintings in a neighbor's home show spiraling fireballs that local lore says fell from the sky at the height of the colonial encounter in the 17th century and were thought by the Maya to be a sign of anger from the gods.
“We consider these murals to be very unique,” Guatemalan anthropologist Ivonne Putzeys said of the trove found in the pine-ringed highland town. “It's tangible heritage that represent real scenes from history.”
'DOING THE BEST WE CAN'
Mayan civilization thrived between AD 250 and 900 and extended from modern day Honduras to central Mexico. It left behind a trove of pyramids and dozens of distinct Mayan groups who continue to endure.
Around half of Guatemala's 14.5 million people are of indigenous descent, many of whom continue to speak 21 officially recognized languages and wear brightly colored traditional dress.
Historians in Chajul say conserving the rich pictorial heritage is vital for the town of 25,000 people, which was settled four centuries ago by Mayan groups who fled Spanish settlers in Antigua, a few miles (kms) from Guatemala City.
“Throughout our history, our people painted these murals so that their stories wouldn't be forgotten,” said historian Felipe Rivera.
But in a country where more than half the population live in poverty, conservation is proving a challenge.
Asicona said he last contacted the government for help in 2007 but never received a response. Like other families, he says he is simply doing his best to conserve the friezes.
After making the discovery, Asicona swiftly made repairs to his home to prevent leaks during the country's soggy rainy season and pushed the family's beds to opposite walls where his kids jump up and down.
Cabinets have been moved to the center of the room in order to keep dust from dirtying the murals.
He has received visitors from as far away as Europe who have paid up to $10 dollars to come in and see the paintings, but without more support he worries that the prized artwork could disappear.
“We keep the house up as best we can,” he said. “We have contacted the government about the paintings, but (all we get are) promises and no action.”
Culture Ministry spokesman Sergio Igax said that for the families to receive funding to preserve the murals, the homes have to be declared national heritage - a long process that involves lots of paperwork. 
IOL Co Za / Science Technology * Maya murals in Guatemala 
http://www.iol.co.za/scitech/science/discovery/guatemala-farmer-finds-ancient-maya-murals-1.1401739#.UHiOcW-NvJc


When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

Oct 12th, 1935 * Luciano Pavarotti * Italy

 

Today in history - October 12, 2012

Highlights of this day in history: Columbus lands in Americas; USS Cole bombed in Yemen; Soviet leader Khrushchev bangs shoe at UN; Blast rips Bali nightclub; Opera's Luciano Pavarotti born; Singer John Denver dies in plane crash. 
October 12 2012 at 02:47pm 

IOL Co Za / News / Today in History 
http://www.iol.co.za/news/world/today-in-history-october-12-2012-1.1402043#.UHiCB2-NvJc 

When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

martes, 9 de octubre de 2012

John Lennon * Oct 9th, 1940


GOOD Spends International Day of Peace With Yoko Ono 


Today marks the International Day of Peace. To celebrate, activist, artist, lover, and legend Yoko Ono has taken over Time Square, one of the most trafficked intersections in New York City to spread her message of world peace and nonviolent action. Ono’s films entitled “Imagine Peace” will display this exact message in 24 difference languages. Produced in conjunction with Art Production Fund and Times Square Alliance, they will show half-past every hour on three television screens—the largest measuring 15,000 square feet—throughout the day. The ambitious project is an extension of Ono’s Imagine Peace Tower in Iceland, dedicated to John Lennon, which encourages the public to make a wish for a better world. To find out more about her installation we spoke with Ono, who has mobilized peace efforts through music, performance, installations, and “instructions” for decades. 


GOOD: “Imagine Peace” aims to spread awareness and encourage the community to take responsibility and promote world peace. How can we turn that message into something tangible that we can do on a daily basis?
YOKO ONO: As you know, your thoughts create reality. The most pragmatic way to create world peace is to use your power of visualization. Think Peace, Act Peace, Spread Peace, Imagine Peace. Your thoughts will soon cover the planet. The most important thing is to believe in your power. It works.
GOOD: The Imagine Peace campaign encourages people to send in their wishes. What are some of the most memorable wishes you’ve read since the project’s inception?
ONO: We don’t read people’s wishes. The wishes are suppose to be direct communication to the Universe. Your interception will weaken the power of the wish. All wishes create an upswing line when it is manifested. Therefore, together, it becomes an incredible upswing of power, whatever you wished. Of course, the more high level wishes, which covers the whole human race is stronger than wishing for getting ice cream for your dessert!
GOOD: How did your upbringing and some of the hardships you experience as a child propel you be involved in the peace work you do today?
ONO: I was not too aware of the connection, but the fact that I and so many of us of our generation, have experienced cruelty and severity of war and it’s violence during the Second World War, must have been the basis of my feelings for the urgent need to create a better world.
GOOD: You have nearly three million followers on Twitter. Do you think social media and the advent of new methods of communicating are helping us or hurting us as a society?
ONO: What you call the “new method” if it is an effective one, is an ancient way we all know in the depth of our beings. As the mass understanding, it has been forgotten for many centuries. But now, because of the urgent need of our planet, we are starting to remember it, and bringing it out as pragmatic peace action.  

Imagine Peace Com * Press this link 
http://imaginepeace.com/archives/


John Lennon * Oct 9th, 1940 
(Liverpool, 1940 - Nueva York, Dec 8th, 1980) Cantante y músico británico, fundador del mítico grupo The Beatles, un cuarteto que formó en la ciudad de Liverpool junto a Paul McCartney, George Harrison y Ringo Starr y que se ha convertido en una referencia indiscutible de la historia de la música moderna. John Winston Lennon nació en Liverpool el 9 de octubre de 1940, mientras los aviones nazis bombardeaban la ciudad. Su padre, llamado Alfred, era un marino que visitaba poco el hogar, hasta que desapareció por completo. Luego fue su madre, Julia Stanley, la que desapareció, dejando el niño al cuidado de una hermana suya llamada Mary.

John Lennon
Fue ella quien enseñó a John los primeros acordes en un viejo banjo del abuelo de éste. Liverpool era entonces una ciudad portuaria que se hallaba en plena decadencia. Con una población heterogénea, la vida allí no deparaba grandes alegrías. Sin embargo, el constante trajín originado por el tráfico marítimo también tenía sus ventajas: en el equipaje de los marinos procedentes del otro lado del océano llegaban abundantes discos de country y rhythm and blues, que se incorporaban inmediatamente a la innata afición de los liverpoolianos por la música.
John creció escuchando discos de Little Richard, Chuck Berry, Ray Charles y Buddy Holly, ilustres representantes de las corrientes musicales de aquella época. Durante unos años estudió en la escuela de Bellas Artes y al cumplir los quince resolvió sus dudas entre la pintura y la música a favor de ésta última. En 1956 conoció a un muchacho que, como él, sólo se sentía plenamente realizado con una guitarra en las manos: James Paul McCartney. Con Paul formó su primer grupo amateur, The Quarrymen, dando comienzo a un período de aprendizaje acelerado de los ritmos del rock and roll.
John y Paul se dedicaron a componer sus propias canciones como si se tratara de un entretenimiento. Dos años después se les unió George Harrison y se atrevieron a actuar en algunos pequeños locales. Se denominaron sucesivamente Johnny and the Moondogs y The Nurk Twins.   
Biografias y Vidas * Español 
http://www.biografiasyvidas.com/biografia/l/lennon.htm 
Wikipedia * Español * http://es.wikipedia.org/wiki/John_Lennon  
Wikipedia * Frances * http://fr.wikipedia.org/wiki/John_Lennon 
Wikipedia * Ruso * Press this link  *  
Beatle Web * http://www.beatlweb.com/biografia/lennon.htm 

When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

Oct 9th, 2012 * Che Guevara, John Lennon, etc.,



Highlights of this day in history: Guerrilla leader Che Guevara executed in Bolivia ; Anthrax-laced letters sent to Capitol Hill; Achille Lauro hijackers surrender; ...
www.iol.co.za/news/.../today-in-history-october-9-2012-1.1399497 

Highlights of this day in history: Guerrilla leader Che Guevara executed in Bolivia; Anthrax-laced letters sent to Capitol Hill; Achille Lauro hijackers surrender; Andrei Sakharov wins Nobel Peace Prize; Musician John Lennon born 
October 9 2012 at 02:56pm 

IOL Co Za / News / Today in History
http://www.iol.co.za/news/world/today-in-history-october-9-2012-1.1399497#.UHiHqG-NvJc

When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context. Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico